Vlada FBiH utvrdila je i Parlamentu FBiH uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o registraciji poslovnih subjekata u FBiH. Ovo je obveza preuzeta i Programom rada Vlade FBiH za razdoblje 2012-2014. godina, u kojem je kao strategijski prioritet identificirano intenziviranje gospodarskog razvoja, pri čemu je naglasak na jačanju domaćeg tržišta i uklanjanju barijera. Nužno je usvojiti i nove evropske standarde korporativnog upravljanja i ustanoviti učinkovite mehanizme za praćenje njihove primjene. Zakon o registraciji poslovnih subjekata u FBiH je već imao dvije izmjene i dopune, a njegovom primjenom utvrđeno je da je postupak registracije društva u Federaciji kompliciran, skup i dugotrajan, te da takav predstavlja prepreku potencijalnim investitorima.
Vlada FBiH utvrdila je i Parlamentu FBiH uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o registraciji poslovnih subjekata u FBiH...
Ovo je obveza preuzeta i Programom rada Vlade FBiH za razdoblje 2012-2014. godina, u kojem je kao strategijski prioritet identificirano intenziviranje gospodarskog razvoja, pri čemu je naglasak na jačanju domaćeg tržišta i uklanjanju barijera.
Nužno je usvojiti i nove evropske standarde korporativnog upravljanja i ustanoviti učinkovite mehanizme za praćenje njihove primjene. Zakon o registraciji poslovnih subjekata u FBiH je već imao dvije izmjene i dopune, a njegovom primjenom utvrđeno je da je postupak registracije društva u Federaciji kompliciran, skup i dugotrajan, te da takav predstavlja prepreku potencijalnim investitorima.
Pored toga, pojedine odredbe važećeg zakonskog teksta su, u dijelu koji se odnosi na nužnu dokumentaciju, redoslijed koraka i trajanje procesa, u koliziji s ostalim važećim propisima u Federaciji BiH (Zakon o gospodarskim društvima, Zakon o notarima, porezni propisi), te stvara dodatnu pravnu nesigurnost.
Sve ovo negativno utječe i na ranigranje BiH, odnosno Federacije BiH u brojnim istraživanjima koja se bave pokretanjem poslovanja. Tako je, primjerice, prema izvješću Svjetske banke „Doing Business”, BiH u posljednje dvije godina na 162. mjestu od 183 analizirane ekonomije s fokusom na postupak registracije, odnosno pokretanja poslovanja.
Stoga predložene izmjene i dopune Zakona teže olakšanju procedure za pokretanje poslovnih aktivnosti u Federaciji BiH. Imajući u vidu zacrtane ciljeve Vlade Federacije BiH, te značaj postupka registracije u razvoju ekonomije i postizanju napretka i ispunjavanju zahtjeva vezanih za proces približavanja Europskoj uniji, revizija i izmjene postojećeg Zakona su identificirane kao jedan od preduvjeta obuhvaćenih Stand by aranžmanom s Međunarodnim monetarnim fondom.
Također, ovaj zakon predstavlja i jedan od elemenata matrice za pregovore o novom zajmu Svjetske banke vezanog za proračunsku podršku unaprjeđenju razvojnih politika u BiH. Naglasak je, u oba slučaja, stavljen na poslovno okruženje, pri čemu je cilj privlačenje što većeg broja domaćih i inozemnih investicija.
Izmjene i dopune Zakona predstavljaju opredjeljenje Vlade FBiH za nastavak ulaganja napora s ciljem pojednostavljenja postupaka i jačanja transparentnosti u ovoj oblasti, saopćeno je iz vlade FBiH.